woensdag 13 mei 2020

Wie wat bewaart........

In 2015 schreef ik al eens een blogje over hoe ik borduren heb geleerd. En toen ik vorige week mijn borduurkoffertje opzocht om de borduurtjes voor de kaarten te maken vond ik daar onderin een borduurwerk met een Japans tafereeltje. Het is de "herfst" van een serie borduurpakketten uit de jaren 80 van Lanarte die de vier jaargetijden moeten voorstellen.

Met dat complete borduurwerk in mijn hand buitelden er ineens allerlei herinneringen aan die tijd naar boven en wist ik ineens ook weer dat ik behalve de "herfst", ook de "lente", de "zomer' en de "winter" nog ergens moet hebben liggen. Maar ja waar?

Vanavond toen ik met de laatste rand bezig was van de Katharina sjaal - nog hartelijk dank voor alle block tips trouwens - wat natuurlijk niet lukte, want nog voor ik op de helft was, was het garen al op. Jakkes.

Uitgehaald en toen met stokjes geprobeerd in plaats van dubbele stokjes, maar ook daar had ik niet genoeg voor. Opnieuw uitgehaald en toen zelf nog maar een randje geprobeerd en daar was ik niet zo tevreden over. Het haakwerk maar even aan de kant, want ik voelde dat ik de pest er in kreeg dat het niet lukte.

Wat nu, want ik moest wel iets doen want anders dan ga ik aan de snaai en dat wilde ik voorkomen. En ineens, alsof er een laatje in mijn hoofd openging, plop, wist ik weer waar de andere borduurpakketten lagen.

Daar waren ze, alledrie. Zeker meer dan 30 jaar oud, want ik had ze al toen ik mijn man leerde kennen, al zat ik toen in een brei fase! Van die grote mohair truien waren toen in met ingewikkelde inbrei patronen waarvan ik de motieven zelf bedacht en avond aan avond zat ik te pennen en te dromen van mijn nieuwe vriendje, hopende dat hij snel weer zou bellen of dat het snel weer weekend was want dan zagen we elkaar weer. Ja dat was nog eens romantisch! In zo'n warme, zelfgebreide trui met mijn lief naar het strand! Zucht......... maar ik dwaal af!

Ik heb de pakketten weer eens goed bekeken en ik vind ze nog steeds mooi. Ik ga nu maar eens met de "zomer" beginnen. Het linnen heb ik al even omgeslingerd met een draadje en ik heb alvast getracht de draden op de kaartjes te doen, maar dat is handiger met daglicht. Dan zal ik ook een foto maken van de "herfst" die al af is.


2 opmerkingen:

  1. Balen van die laatste toeren! Maar niet laten liggen hoor, dat is jammer...
    Nou, jij hoeft je in elk geval niet te vervelen voorlopig! Borduur ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NOODLENINGEN MET LIGHTSTREAM©


    LIGHTSTREAM de beste online leningmaatschappij is hier om u die lening te geven waar u naar op zoek was zonder stress of veel papierwerk zonder verborgen betalingen.Heeft u zich zorgen gemaakt over waar u een lening kunt krijgen? door banken afgewezen vanwege uw lage kredietscore? of u maakt zich zorgen over het online lenen.

    Maakt u zich geen zorgen meer, want LIGHTSTREAM LENINGEN verstrekt u een lening voor een rentetarief van slechts 4%. Neem contact met ons op (lightstreamloansinc@gmail.com).

    Onze diensten omvatten. Zakelijke leningen, Autoleningen, Huisleningen, Studentenleningen, echte financiering, vastgoedbelegger, bouwleningen, woningleningen. Consumentenleningen, FHA-leningen, persoonlijke leningen, autoleningen enz.

    LIGHTSTREAM biedt leningen aan zonder verborgen betalingen van 1.000 tot 20.000.000 EUR / USD / PONDEN voor een duur van 1 tot 20 jaar. Wij staan ​​op alle uren van de dag voor u klaar. Onze methoden zijn eenvoudig en kort, wat betekent dat u binnen 24 uur een aanvraag kunt indienen en een lening kunt krijgen.
    Aarzel niet, laat u niet overstelpen door die financiële last. Laat financiële zaken dat bedrijf niet stoppen, u die machine, een nieuwe auto of een nieuw huis ontnemen.

    Neem vandaag nog contact met ons op via onze officiële e-mailadressen

    E-mail 1: (lightstreamloansinc@gmail.com)
    E-mail 2: (lightstreaminc@zohomail.com)

    LIGHTSTREAM ©

    BeantwoordenVerwijderen