dinsdag 17 mei 2022

Advies van de bloemenman

Afgelopen weekend ging ik even langs de bloemenman hier in het dorp om een bloemetje te kopen. Voor mezelf en voor mijn oom en tante waar ik een kopje thee zou gaan drinken. 

De bloemenman weet van mijn situatie, het is een echt dorp hier en hij bracht een aantal condoleance boeketten vlak na het overlijden. 

Terwijl hij de bloemen van een papiertje voorzag vroeg hij me hoe het ging. Het gaat wel is mijn standaard antwoord. Ik heb ontdekt dat zo'n standaard antwoord erg handig kan zijn. Het is heel aardig en vriendelijk dat mensen me die vraag stellen, maar het zorgt er ook vaak voor dat ik vol schiet en dat ik dan huilend mijn boodschappen moet afrekenen en dat laatste is dan wat ongemakkelijk. Voor mij, maar ook voor de vraagsteller terwijl ik het echt wel waardeer dat er aan gedacht wordt. 

De bloemenman keek me aan en vroeg hoe oud ik ben. 55 was mijn antwoord en toen sprak hij de legendarische woorden: Oh maar dan voel je je over een tijdje weer beter en als je het een plek hebt gegeven dan ga je gewoon weer lekker daten! 

Sprakeloos was ik! Ik mompelde wat en rekende de bloemen af en ging gauw terug naar huis. Daten? Een andere man? Ik moet er niet aan denken! Ik wil mijn eigen man terug ook al weet ik dat dat niet gaat. 

Toch zal ik binnenkort wel moeten gaan daten, maar niet voor een andere man, maar voor een andere baan. Per 1 juli stopt mijn baan immers en ook al bestaat er een mooi vangnet van de WW toch moet ik er niet aan denken om maanden alleen thuis te zitten zonder doel en zonder reden om elke dag toch mijn bed uit te klimmen. 

Ik heb altijd gewerkt en hou van mijn werk en wil mijn kennis en vaardigheden nog heel graag inzetten afgezien van het feit dat ik ook gewoon de hypotheek moet betalen. Gelukkig zijn er veel vacatures op mijn vakgebied en zal het vast wel goed komen met die nieuwe baan. Komt tijd, komt raad!

Ik denk wel dat ik voorlopig even naar een andere bloemenman ga! 



5 opmerkingen:

  1. Bah, wat een opmerking van die man.
    Dat vind ik toch altijd zo stom! Sorry dat ik uit mijn slof schiet..., maar dit hoor ik tè vaak.
    Onbegrijpelijk... En het wordt vaak door mannen gezegd.
    Ik zou er ook niet aan moeten denken!

    Het is fijn om een baan te hebben, zeker als je gezond bent. Ik hoop dat je een hele fijne nieuwe werkkring vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk, hé, en zo onnadenkend!
    Ja, goh, daar had ik ook al aan gedacht, dat je ook nog eens op zoek was naar een nieuwe baan. Dat is op zich nog een ding dat hoog in de stress top 5 staat van dingen die in een mensenleven gebeuren...
    Je komt zo moedig over in je blog! Ik wens je een hele fijne nieuwe baan. Sterkte met alles!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te geloven gewoon, dit is weer echt typisch een mannen opmerking.
    Waarschijnlijk werkt dat het beste bij mannen, bah.
    Wel heel spannend om een fijne nieuwe werkplek te vinden, maar gelukkig
    te lezen dat er op dit vakgebied veel vacatures zijn.
    Wens je een mooie nieuwe werkkring toe met vooral ook heel fijne collega's.


    Lieve groet,
    Josephine
    🌼🌹🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet te geloven!
    Zo'n man denkt gewoon niet na! en ik zou daar in het vervolg niet meer heen gaan.

    Dat andere daten: Ik hoop dat je gauw iets vindt!
    Sterkte en heel veel succes gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De man heeft volgens mij weinig inlevingsvermogen én weinig tact!!
    Veel succes met het vinden van een nieuwe uitdaging, maar zoals je altijd al over je werk vertelde, denk ik dat dat wel goed komt. Een fijne medewerker en collega kunnen ze altijd gebruiken :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen