vrijdag 22 juli 2022

Power Ranger

De logeerpartij van Arthur schiet al op, het voelt onderhand alsof hij hier altijd heeft gewoond en we hebben een prettig ritme gevonden. s'Morgens vroeg (of soms s'nachts al) komt hij nog even bij mij in het grote bed liggen en dan slaapt hij nog tot een een uur of acht, half negen. We starten de dag dan langzaam op met een ontbijtje en als het lekker weer is dan doen we dat ontbijt natuurlijk in de tuin. 

We hebben deze week een wandeling gemaakt in het bos bij s'Gravenland waarbij we de kabouterroute volgden, we zijn op verjaarsvisite geweest bij mijn oom en we hebben in het zwembadje in de tuin gespetterd toen het zo heet was en woensdag was zijn tante ook vrij en zijn we de hele dag naar een groot buiten/binnenzwembad in Amstelveen geweest. Pure pret allemaal. En tussendoor wordt er veel geknuffeld, voorgelezen en hebben we hele gesprekken. Voor mij voelt het soms alsof ik terug in de tijd ben omdat hij ontzettend op zijn vader lijkt toen die deze leeftijd had.

Gisteren was het een regendag en dus moesten we ons binnen vermaken maar dat lukte ook prima met de duplo en de viltstiften en de kleurboeken. Arthur had twee breinaalden gevonden in zijn kamer. Twee naalden nummer 10 van plastic. Niet zo handig van deze oma om die los te laten liggen in de kast waar hij er bij kon, maar gelukkig was ik er bij toen hij ze vond. 

Wat waren dat nou voor gekke dingen. Grote spijkers? Nee dat zijn breinaalden, weet je nog dat oma een trui voor je hebt gebreid met een brandweerauto en eentje met een politieauto en eentje met Paw Patrol? Ja maar die past niet meer. Oma, tu veut een nieuwe breien? Nou dat wil oma best, maar wat moet er dan op staan? 

Ja dat was een moeilijke vraag en dus gingen we samen de inbreipatronen bekijken op de site van Baltena Er was een lego Ninja en Buurman en Buurman waar hij stapelgek op is en zijn grote held Spiderman, maar ook een blauwe en een rode Powerranger. Die allemaal moesten het worden. Ja dat gaat dus niet, oma kan niet al die truien breien, je moet kiezen welke je de leukste vindt. 

Nou dat is heel erg moeilijk als je vier bent en omdat hij het niet gauw opgeeft probeerde hij toch te onderhandelen. Buurman en Buurman trui én een Power Rangertrui oma? Nee dat gaat niet. Je moet echt kiezen. Na veel vijven en zessen was hij er uit. Het moest een blauwe Power Ranger worden en de trui zelf moest rood zijn. We doken in de voorraad wolletjes en daar viste hij een rood bolletje super soft uit, deze wil ik. Helaas van 1 bolletje van 50 gram kan ik geen trui voor je breien, we gaan wol kopen. 

Vanmiddag waren we bij mijn vader in Ermelo. Helemaal geweldig dat bos om die caravan, maar helaas was het bos nogal nat door de regen van gister en dus ook de speeltuin. En een natte glijbaan vindt Arthur vies! En de dode wespen die op en rond de wip lagen zijn heel erg eng ook al bewegen ze niet meer. Dus na een half uurtje voetballen was de koek op en gingen we naar het dorp voor een ijsje en omdat ik met hem naar mijn favoriete boekwinkel wilde. 

Het ijsje was lekker en de boekwinkel was een feestje. Ik heb daar in mijn jeugd heel wat uren doorgebracht en het was leuk om er nu met mijn kleinzoon te zijn. We kochten een gouden boekje van Aap en Mol in de trein. Dan hebben we van de week weer een nieuw boek om in te lezen. 

Een paar deuren verderop zit een crea winkel die ook breiwol verkoopt en daar hadden ze mooi garen voor de Power Ranger trui.  Zoals beloofd mocht Arthur de kleur uitkiezen. Hij wist het nog steeds zeker, een rode trui met een blauwe Power Ranger. Van de verschillende kleuren rood koos hij een mooie warme kleur. Restjes blauw en wit om in te breien heb ik nog genoeg. 

Nu kan ik deze week beginnen met het rugpand, want nu hij er nog is kan ik even goed de maat nemen. Dat is handiger dan op de gok breien en hij kan dan met eigen ogen aanschouwen wat breien nu eigenlijk inhoudt, want dat je met van die lange spijkers en een draadje wol een trui kan breien, daar gelooft hij toch niks van. 






6 opmerkingen:

  1. Wat gezellig hè, zo'n ventje om je heen.
    'k ben benieuwd naar de trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Samen de wol gekocht én hij maakt de start van het project mee. Dit wordt een heel leuk project voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh heerlijk Annemarie als ik zo lees hoe jullie samen
    het helemaal voor elkaar hebben, mooi ritme en best
    wel handig als Arthur nog even gezellig bij jou in bed
    kruipt want dan staat hij tenminste jou niet om 7 uur
    wakker te maken, hihi. Had zijn gezicht weleens
    willen zien toen hij die breinaalden tegenkwam.
    Leuk dat hij nu met eigen ogen kan bewonderen
    hoe jij met die lange stokken een prachtig trui voor
    hem gaat breien. Zo lief ook dat hij zelf de wol heeft uitgezocht, weloverwogen denk ik. En voor de maat
    is het zeker handig dat Arthur nog bij je is. Geniet
    nog even volop van elkaar, en vast succes gewenst met de trui, het gaat een prachtige stoere trui worden.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet echt van je verhalen met je kleinzoon. Het is zo mooi om te zien hoe kleuters de wereld om hen heen zien en verkennen. Het wordt vast zijn lievelingstrui. Nog fijne dagen met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig zo n logeerpartij ik snap dat je daar goed van geniet . En dat wordt dus klussen in de vorm van breien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n kereltje om je heen. En wat fijn dat ie kan uitslapen! Guus is altijd om 6 uur present en meteen actief...
    Geweldig dat Arthur weer een trui van oma wil en zo mooi om dan samen iets uit te zoeken. Dat geeft verbinding!
    Geniet nog van de dagen met hem!

    BeantwoordenVerwijderen