maandag 4 juli 2022

101 dagen

Het is vandaag precies 101 dagen geleden dat je overleed

De tijd ging langzaam en toch ook ontzettend vlug

En eigenlijk vind ik nu; het is mooi geweest

Hou op met dood zijn en kom weer bij me terug


Ik wil weer met je kunnen lachen, praten, vrijen

Je aanraken, de verstrengeling voelen van onze lijven

Tegen beter weten in roep ik je

Maar dood zul je altijd blijven


Het is elke dag opnieuw laveren op die golven van verdriet

Elke dag opnieuw zoeken naar het vervolgen van mijn pad

Jouw overlijden moet ik in mijn toekomst mee gaan nemen

En ondertussen de pijn voelen en ook genieten van wat ik met jou had


Want al die jaren samen, het verzekerd zijn van jouw liefde

Dat zit gewoon nog steeds in mij

Maar het doet zo ontzettend zeer dat weten:

Voortaan alleen en nooit meer wij!


3 opmerkingen:

  1. Ach lieverd, het is ook zo ontzettend moeilijk,
    wat knap van je om al die gevoelens zo treffend
    in rijm te omschrijven, heel veel sterkte.....🧡.

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte wens ik je.
    Juist het getal alleen al, geeft de diepte van je woorden aan.

    BeantwoordenVerwijderen