vrijdag 12 augustus 2022

Twintig

Het is nu al 20 weken geleden

Dat magere Hein je meenam naar het land der doden

En ik vind nog steeds 

Dat dit bij wet moet worden verboden


Ik vraag me zo vaak af hoe het nu met je gaat

Zweef je rond in het heelal?

Of ben je samen met onze pluis, je ouders en mijn mam

Waar je het vast heel gezellig hebben zal 


Of word je als nieuwe ziel geboren

En zijn je ouders, nu na de 20 weken echo, blij

Wat zullen ze dan gelukkig worden

Met het krijgen van een lieverd zoals jij


Lig je misschien te soezen op een wolk 

Bevrijd van dat lieve, maar zieke lijf

Of tennis je elke dag 

En is het borreltijd om een uur of vijf? 


Ik zou het zo graag willen weten

Heb je het daarboven wel een beetje fijn

Want als ik dat zou weten is dat

Hier beneden een pleister voor de pijn. 


4 opmerkingen:

  1. wat een mooi gedicht heb je geschreven.
    wat zouden we het graag weten he....
    sterkte vandaag en alle dagen die nog komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun jij toch altijd prachtig verwoorden, wat er in je omgaat en in je leven gebeurt. Dat neemt niets weg van de pijn en het verdriet, ik wens je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG Annemarie, heel erg knap hoe je de pijn en
    het verdriet in een gedicht kunt verwoorden.
    Veel sterkte lieverd......

    BeantwoordenVerwijderen