woensdag 19 april 2017

Niet vooruit te branden..........

Voor Tweede Paasdag had ik allemaal leuke plannetjes gemaakt waar ik me al dagen van te voren op verheugde. Zo'n extra vrije dag moet een mens goed benutten. Ik zou dan ook de nieuw verkregen moestuintjes zaaien. Ik zou het babytruitje afmaken, alle pandjes waren af en de hals had ik er ook al aan, maar de boel moest verder nog in elkaar gezet worden en ik zou even de metro pakken richting stad om een cadeaubon bij de Bijenkorf in te wisselen voor een nieuw oogpotlood omdat de oude op zijn laatste benen loopt. 

Op Eerste Paasdag hadden we eters dus waren we druk om het huis wat aan kant te maken en om een 5 gangen diner te koken. Niks spannends allemaal, maar toch zit er wat werk aan. De tafel mooi dekken en dan gezellig met de visite tot s'avonds laat lekker tafelen en kletsen. Allemaal heel gezellig en leuk om te doen maar toen de gasten weg waren en de afwasmachine dapper aan de eerste ronde begon zeeg ik op de bank en verheugde me op de volgende dag waar ik al mijn plannetjes tot uitvoer zou brengen. 

Dus niet! Er kwam helemaal niks uit mijn handen. Bijzonder toch? Nou ja het is ook weer niet zo dat ik de hele dag onder mijn dekbedje lag of zat te navelstaren, dat nu ook weer niet. De afwasmachine moest nog leeg en gevuld voor de tweede ronde en de wasmand liep ook weer over dus die taken heb ik braaf gedaan. Dat wel. Maar de moestuintjes liggen nog in hun doosje te wachten tot ze van start mogen, het babytruitje bleef waar het was en pers ik het laatste beetje oogpotlood uit het stompje wat nog rest. Ik was gewoon niet vooruit te branden. Zo verschrikkelijk lui! Aan het einde van de dag voelde ik me toch een tikkie schuldig door zoveel luiheid.

Ik zat/lag op de bank en luisterde naar de radio en las een boek. Eilandgasten van Vonne van der Meer om precies te zijn. Eigenlijk ook wel weer eens lekker om ongestoord een boek in een ruk uit te lezen, maar ja van mijn plannetjes kwam niets terecht en dinsdag moest er natuurlijk weer gewoon gewerkt worden. Ik moest naar Den Haag en kon moeilijk zeggen, sorry jongens ik ben even te lui en ach eenmaal aan het werk ging het eigenlijk prima. 

Vanmorgen was de spirit weer een beetje terug. Ik reed door de polder naar Emmeloord en aanschouwde de gele wolken koolzaad in de berm, genoot van de kleurrijke tulpenvelden met daarboven een prachtige Hollandse blauwe lucht met dikke witte wolken. In Emmeloord stapte ik uit de auto, snoof de koude lucht op, hoorde de vogels fluiten en de energie kwam weer terug. Gelukkig maar. 

Vanavond heb ik het babytruitje in elkaar gezet. Alleen de achterkant moet nog dicht, maar ik twijfel nog of ik er toch niet een rose hartje op zal mazen en dat gaat makkelijker als het achterpand nog open is en ik moet nog drukkertjes kopen. Morgen aan het einde van de dag maar even snel voor sluitingstijd bij de Action binnenwippen of zij dat hebben. 

Het is in elk geval ruim op tijd af en ik heb nog 1,5 bol over en daarom ging ik maar eens op zoek naar een patroontje voor slofjes. Die vond ik op breimeisje.nl Klik hier en heb ik al een paar toeren aan het eerste sokje gebreid. Ook weer zo leuk om te doen. 

Gelukkig is de lamlendigheid weer met de noorderzon vertrokken, al mag een mens natuurlijk best eens een dagje lui zijn, en komt er weer wat uit mijn handen. 

Morgen misschien moestuintjestijd en dan zijn alle plannetjes toch nog afgekomen. We gaan het zien.

 

1 opmerking:

  1. Soms heb je opeens zo'n dag... Je zal het wel nodig gehad hebben, denk ik dan. Luisteren naar je lichaam en je geest volgen kan geen kwaad.
    Even gekeken op de site van breimeisje; die kende ik nog niet...
    Leuke dingen staan daar hoor, meteen maar wat gepind.

    BeantwoordenVerwijderen