vrijdag 30 april 2021

Crea 5221 De I van................

Het is iets wat je helemaal niet ziet

Je hebt het of je hebt het niet

Soms komt het midden in de nacht

Maar wat je allemaal hebt bedacht

Blijkt dan bij het ochtendgloren

Totaal te zijn verloren

Soms komt het als je zit op de wc

Geen pen en papier voorhanden en wat moet je er dan mee

Of het is er als je de aardappels staat te schillen

Maar het is er bijna nooit als je het zou willen

Als je het echt nodig hebt om een stuk te schrijven

Dan wil het vaak niet zo beklijven

Als je een goed rapport moet maken voor je baas

Dan is het vaak ver te zoeken, helaas

Ook bij het maken van dit gedicht

Kwam het pas laat in zicht

Maar als het dan eindelijk verschijnt

Maakt het aan al het geworstel direct een eind

Daarom hier een staande ovatie

Voor het krijgen van voldoende INSPIRATIE


Crea 5221



.Cliparts Emoties Denken


11 opmerkingen:

  1. Geweldig zeg! En zo lekker herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedicht! Inspiratie komt bij mij ook vaak onder de douche.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk inspiratie. Ik gebruik het zo vaak en dan nog bedenk ik dat vandaag niet. En zo zijn wr weer veel varianten op de i

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zo is het echt...
    Net als bij Annet heb ik het vaak als ik onder de douche sta!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, inspiratie komt op de vreemdste momenten en de bijzonderste plekken. Als ik het niet direct op kan schrijven, zoek ik vaak naar een ezelsbruggetje om het te onthouden. Dat ezelsbruggetje combineer ik dan met een activiteit die iedere dag wel voorkomt. Vaak werkt dat goed, maar er zijn ook momenten dat ik denk: "er is hier een ezelsbruggetje, maar hoe zat dat nou ook alweer?" 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht nog, met de letter i zal ze wel moeite hebben! Maar nee hoor, er rolt zo weer een fantastisch gedicht uit je mouw ;) En wat je dicht is ook nog eens waar, knap hoor. Het was weer genieten, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig, we kozen voor hetzelfde thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat een heerlijk gedicht weer en zo herkenbaar die
    momenten. Tegenwoordig heb ik bijna overal wel pen en
    papier bij de hand, en gaat zoveel door mijn hoofd dus
    maak ik regelmatig allerlei briefjes om uit te werken.
    Je kan al die prachtige gedichten wel bundelen tot een boekwerkje.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen