zondag 16 mei 2021

Adriana Af!

Wat een heerlijk lang weekend had ik! Vier hele dagen vrij en die heb ik goed besteed. Een week of wat geleden had ik bedacht dat ik op Hemelvaartsdag wilde starten met het babydekentje voor het Franse neefje van Arthur. Voordat ik daar aan wilde beginnen wilde ik wel de Adriana sprei af hebben. Het waren nog maar twee blokken en omdat dan te laten liggen en hem op een later moment weer op te pakken leek me geen goed idee. Soms is het gewoon fijn als iets af is. 

Dus hoopte ik voor Hemelvaartsdag klaar te zijn, maar dat liep even anders. Soms muiten de handen en dan kun je maar beter even luisteren naar het lijf en bovendien hoe belangrijk is het dat een handwerk precies op de door jouzelf bedachte dag af moet zijn. Als er iets is waar geen kalender aan moet hangen is het wel handwerken. Het moet wel leuk en een hobby blijven. 

Hemelvaartsdag redde ik dus niet, maar omdat het weer niet zo mooi was als gehoopt werd tuintijd haaktijd en zo kwam het dat hij vandaag toch nog af kwam. 

Ik ben er erg blij mee en vind hem heel mooi geworden. 7,5 bol Royal in de kleur oceaan (zelf vind ik het meer teal, maar op de bon stond echt oceaan) van de Zeeman en een heel fijn patroon van Haakplein. Deze ga ik vast en zeker nog eens maken. 

En nu op naar het babydekentje. Maar vanavond niet meer. Even de handjes wat rust en dan start ik van de week op mijn gemakje op. Er is geen haast, september is nog ver weg dus tijd genoeg. 







8 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk, handwerken doe je voor je plezier, daar hoort geen tijdsdruk op te staan. Wat is de deken prachtig geworden! Ook een prachtige kleur zeg. Heerlijk als je zo je geplande tuintijd kan besteden aan haken. Veel plezier bij het volgende dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een SCHOONHEID is de Adriana geworden Annemarie, hoe groot
    is deze Sprei/Deken eigenlijk? Als ik lees 7,5 bol garen dan
    lijkt me dat zo weinig, maar als ik de foto bekijk ziet het
    er toch uit als een flink exemplaar.
    En dat herfstachtige weer kwam dus goed uit voor de Adriana.
    Het waren dus vruchtbare dagen, fijn dat je er zo van genoten hebt.
    Succes met het volgende dekentje voor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, zolang er geen deadline is, is het vooral genieten geblazen. Bovendien, we móeten al zoveel... Én naar je lichaam luisteren is natuurlijk héél belangrijk!
    Het weer dacht in ieder geval met je mee; het was mooi handwerkweer.
    Je deken ziet er schitterend uit! De kleur vind ik heel mooi en het eenvoudige patroon geeft het iets klassieks wat mooi met de kleur combineert.
    Lekker dat je de deken nu af hebt en aan de nieuwe mag beginnen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie deken en een mooi kleurtje van zeeman. Dat is toch bijzonder goed en fijn garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie denken is het geworden. Deadlines voor handwerk werken bij mij ook niet. Op een bepaald moment is iets af, op je gemak ergens aan werken heeft veel voldoening. Nu op naar de volgende deken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Erg mooie kleur ook!
    En wat goed en verstandig dat je je rust pakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chapeau...! Een pracht van een deken en zò netjes en regelmatig gehaakt...
    Je gaat er vast nog veel plezier van beleven, Annemarie.
    Want de avonden zijn best frisjes, vind ik.
    En dan nu lekker aan een volgend dekentje beginnen. Hoe leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi geworden, ik snap dat je tevreden bent over het resultaat :)
    Je hebt gelijk, handwerken moet wel leuk blijven, maar ik doe het ook hoor, mezelf een datum opleggen ;) eerst iets afmaken is wel zo fijn :-)
    Je weet nooit of van uitstel, afstel komt.
    Van de haken kun je inderdaad last van je handen krijgen, maar wat je schrijft, september, dan heb je nog even.
    Groetjes en een fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen