zaterdag 8 mei 2021

Zaterdagregen en tóch een mazzeltje!

Aan het begin van de week werd het ons nog zo'n beetje jubelend beloofd. Het zou mooi weer worden dit weekend. Ik kreeg dus al wat plaatjes in mijn hoofd van de tuintafel schoonmaken, de tuinstoelen uit de schuur halen en met een kopje koffie in de zon zitten en lekker in de tuin aan de slag. 

Hoe dichter we bij het weekend kwamen hoe somberder de berichten werden, niks geen zon op zaterdag, maar regen. Toen ik wakker werd vanmorgen was er nog niets aan de hand, maar toen ik wat later geduldig op mijn beurt stond te wachten bij de groentestal op de markt begon het al zachtjes te spetteren en op het moment dat mijn tas gevuld was met verse groente en flink wat fruit regende het al gestaag. En dat doet het nog steeds!

Dus niks geen buitenactiviteiten zoals ik die in gedachten had want het ziet er maar troosteloos uit buiten. De sering vouwt zuinigjes de bloemknoppen uit, maar ze zijn nog lang niet zover dat ze gaan bloeien en ook de lelietjes van dalen staan een beetje te kleumen in hun pot en peinzen er niet over om hun bloemetjes open te vouwen en mij te laten genieten van hun schoonheid en hun heerlijke parfum.

Ook het koolmezenechtpaar dat deze week een van onze huisjes gepacht heeft en af en aan vloog met allerlei nestmateriaal in hun snavel zijn nergens te zien. Ik denk dat ze knus de binnenboel aan het doen zijn en veel en vaak de liefde bedrijven om een gezin te starten. Nou dan is het maar goed dat het regent want als koolmezenpaar zit je niet te wachten op pottenkijkers als je de liefde aan het bedrijven bent. Als mensenpaar waarschijnlijk ook niet, maar daar hebben we het nu niet over. 

Het is dus een dag om je binnen te vermaken en dat is ook niet erg. Er liggen wat huishoudelijke klusjes, er ligt een boek, er liggen nog twee tijdschriften, er is de digitale krant die nog uitgespit moet worden en er is de Adriana deken waaraan gehaakt moet worden. Nou ja niks moet maar hij schiet zo lekker op en ik wil hem eigenlijk afmaken zodat ik aan het nieuwe babydekentje kan beginnen voor Arthurs aankomende neefje! 

Ik had een halve bol te gaan en nog maar 1 bol liggen van het Royal garen. Met 1 bol haak ik iets meer dan 1 blok, maar eigenlijk had ik hem net iets langer willen hebben en daarom ben ik vanmorgen voordat ik groente ging kopen eerst eens bij de Zeeman naar binnen gewipt, want heel misschien hadden ze nog een bol van het zelfde verfbad. Normaal gesproken is dat na een half jaar natuurlijk niet te verwachten, maar nu de winkels zolang dicht zijn geweest had ik misschien een mazzeltje. 

Er lagen volop bollen van mijn kleur in de bak, maar bovenin allemaal van een ander verfbad, maar helemaal onderin echt helemaal de laatste bol was toch echt hetzelfde verfbad. Dat noem ik nog eens mazzel hebben. Nu kan ik er nog een blok bij maken en dat is fijn. Het babydekentje moet nog maar even wachten. 

En zo is het dan wel geen zonnige zaterdag, maar lekker op de bank met mijn Adriana en een kopje thee terwijl de regen zachtjes op het raam tikt, is het toch goed toeven! 



7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blogje vandaag! Zo krijgt deze wat troosteloze zaterdag een lichtpuntje! Wat een mazzel met je bol wol, tja, zo kunnen de Corona-maatregelen soms opeens iets positiefs opleveren. Vanmorgen reed ik langs de kringloop, het hele parkeerterrein helemaal vol auto's en mensen stonden buiten in de rij om naar binnen te kunnen. Ik ben maar door gereden, ik was op weg naar de dierenwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, het was een ongezellig dagje vandaag. Gelukkig had je genoeg te doen. Morgen schijnt het beter te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, we moeten het er mee doen. En als je je kunt schikken naar het weer, dan is dat alleen maar prettig voor jezelf en iedereen om je heen.
    Maar het klopt idd wel dat ze veel mooier weer hadden op gegeven een week geleden.
    Je tuinklusjes en het heerlijk buiten vertoeven houd je nog tegoed, maar het komt een keer!
    Fijn weekend nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is wel echt een gelukje, dat je toch nog een bol kon kopen die er precies bij past!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja verdorie dat viel vies tegen vandaag, het trouwens steeds
    behoorlijk prutweer. Mijn handen jeuken ook zo om eens flink in
    de tuin bezig te zijn, en lekker relaxt mijn krantje in de zon
    te lezen, helaas. Gelukkig zijn er genoeg andere dingen te doen.
    Het is werkelijk een giller dat je nog precies 1 bol met
    hetzelfde verfbad te pakken kreeg, inderdaad Mazzel hebben.
    Succes met de Adriana deken......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is nu zondag en het spettert op de ramen. Okee, de temperatuur buiten is lekker, maar daar heb je weinig aan als je binnen zit.... De plantjes zullen er vast wel van genieten en wie weet hebben we binnenkort overal volop bloeiende planten en bloemen!
    Wat had je een geluk bij Zeeman, fijn dat je nog een goede bol vond.
    Het was weer een gezellig blogje om te lezen, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gezellig blogje en wij handwerksters laten ons niet kennen ;)
    Dan vermaken we ons binnen wel :-)
    Inderdaad boffen, fijn voor je nu kun je je plan uitvoeren, nog veel haakplezier, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen