vrijdag 10 december 2021

Crea 2021 De Y van......

De Y is van Yarden

De organisatie waar ik al 16 jaar werk

Niet te verwarren met Jardin

Het tuinmeubelen merk


Als mensen vragen waar werk je

En ik zeg in de wereld van de uitvaart

Dan is steevast de reactie, al dat verdriet

En huilende mensen, dat je dat geen zorgen baart


Natuurlijk al dat verdriet te zien

Dat went nooit en is gewoon niet fijn

Maar wat dan wel weer mooi is 

Is dat wij een stukje kunnen helpen bij die pijn


Want een goed afscheid helpt je verder

Een goed begin in de lange weg van rouw

En hoewel ik zelf niet op de voorgrond werk

Is het er zijn voor anderen, het werk waar ik zo van hou


De Dood is onderdeel van ons leven

En voor sommigen moeilijk bespreekbaar

Maar, dat is dan weer het voordeel van mijn werk

Mijn wensen voor mijn uitvaart liggen klaar


Al is het leven mij nog innig lief

En ben ik van plan nog lang niet te gaan

Ook van dat werk heb ik geleerd

De Dood zelf trekt zich daar niets van aan


Dus geniet ik van grote én van kleine dingen

Laat die zon maar stralen

want dan ben ik een gelukkig en tevreden mens

Als de dood mij uiteindelijk toch zal halen




Loden Leeuw: irritantste BN'er én reclame bekend | Superguide

9 opmerkingen:

  1. En toen was ik benieuwd naar de betekenis van de naam van de uitvaartorganisatie waar je werkt...
    Na enig zoekwerk, bleek Yarden een Hebreeuws woord te zijn dat o.a. afdalen betekent. En dat kan ik wel associëren met begraven.
    Of zit het anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord en ik moet zeggen dat mijn ervaring met begrafenisondernemers er meestal een is waar al snel een vertrouwensband mee ontstaat.
    Het begrip en ook de hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ware woorden en een bijzonder, maar belangrijk beroep dat je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi gedicht. Fijn dat je kunt helpen bij een laatste afscheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een prachtig vak!
    Okee, de aanleiding is meestal naar en verdrietig, maar dan mensen bij kunnen staan en kunnen helpen, dat moet veel voldoening geven.

    Deze uitwerking van de Y had ik niet verwacht, ik vind het fijn dat het een plaats heeft gekregen in de Alfabetchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is heel wijs verwoord Annemarie, en bijzonder dat je schrijft
    over waar je werkt en dat dan ook nog weer in rijmvorm doet.
    Je kan inderdaad een grote steun zijn voor mensen om ze hulp
    te bieden bij de verwerking van een groot verlies.

    Wens je een heel fijn weekend......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet het uit ervaring (afgelopen mei is mijn vader overleden)hoe belangrijk jullie werk is en heb er ook veel waardering voor, zo fijn helpen de mensen je en zo zorgvuldig gaan de mensen met je om, wij zijn dan wel bij De Dela, maar volgens mij maakt dat niets uit. Een dikke pluim voor alle uitvaartverzorgers.
    Fijn dat jij je collega's die op de voorgrond werken kunt steunen, zeker in deze moeilijke tijd. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verwoord en ik ben de hele y vergeten nou ja dat wordt dan inhalen

    BeantwoordenVerwijderen