maandag 13 december 2021

Positief Praatje

Terwijl half Nederland gister voor de buis naar Max en zijn raceauto zat te kijken togen dochter en ik naar de GGD. Hier in het dorp staat een bus van de GGD waar je je zonder afspraak kunt laten testen. Wij dachten dat er op dat moment vast geen rij zou staan en daar kregen wij gelijk in. Amper vijf minuten later gingen wij getest en wel weer netjes naar huis en in quarantaine. 

Het laatste stukje van de race kregen wij nog net mee en alhoewel ik me er al helemaal bij neer had gelegd dat Max tweede zou worden kreeg hij het toch voor elkaar om meneer Hamilton te passeren en zo de titel binnen te halen. Ik ben niet echt een formule 1 fan, maar dit kampioenschap vind ik toch erg leuk en zeker toen ik vader Jos Verstappen met zijn zoon zag en later ons volkslied hoorde en de Nederlandse driekleur zag moest ik toch een traantje wegpinken. 

Al met al was het een vredige zondagmiddag, buiten druilde het van de regen maar was de tuin vol met vogelbezoek wat leuk was. Verder helaas nog geen handwerk activiteiten, maar wel een goed boek met een plakje zelfgebakken bananenbrood (een mens moet wat in quarantaine met overrijpe bananen) dus prima te doen. 

En toen werd het 10 uur s'avonds en was de uitslag binnen. Dochter negatief en ikke positief!! Het is toch wat? Het is best raar want ik voel me helemaal niet ziek, mijn hoofd heeft nog een restje verkoudheid en er is nog een restje hoest! Verder voel ik me helemaal prima. Alleen, ik moet wel eerlijk zijn, sinds gistermorgen heb ik geen smaak en geen reuk meer! Ik wist natuurlijk wel dat dit een coronadingetje is maar ik heb dat wel meer als ik verkouden ben. 

Nou is dat helemaal geen ramp, want als je niks proeft dan hoef je ook niet te snoepen. Je eet alleen als je trek hebt en de smaak verzin ik er dan maar bij. Geeft niks! 

Vanmorgen werd ik al gebeld door een aardige GGD jongen (hij klonk nog erg jong) en hij vertelde me dat ik zeker tot en met 19 december in quarantaine moet. En het goede nieuws is dat nu ik ook besmet ben dat ik gewoon weer in de buurt van mijn lief mag komen omdat we elkaar niet kunnen her besmetten. En zoenen en seks mag ook gewoon weer! Nou wij komen die quarantaine wel door hoor 😉

Maar goed ik ben natuurlijk altijd al een positief mens, maar nu dus een beetje extra! 


Close up of woman hand with thumbs up gesture through blue hole in paper wall. Free Photo


PS: Zoon en Arthur zijn beiden na thuiskomst twee keer getest en zij waren allebei negatief. 

7 opmerkingen:

  1. Och, wat vervelend! Ja, fijn dat je zo positief bent natuurlijk ;-)
    Ik hoop dat het mee blijft vallen met de ziekteverschijnselen en dat jullie snel en goed herstellen.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Annemarie, het is toch wat, wel mooi dat je snel in de
    gelegenheid was om je te laten testen. De uitslag is dan even iets
    minder dus maar zoals ik lees heb je niet meer klachten dan
    een restje hoest en wat lichte verkoudheid. Ik wist niet dat je
    in zo'n situatie elkaar niet meer kan her besmetten, tsja......
    en dan is het inderdaad toch een positief praatje.
    Dat zitten je met gemak uit en dan op een veel prettiger manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó voorzichtig gedaan en dan tóch nog positief getest. Ik hoop voor je dat het bij lichte verschijnselen blijft en je snel weer je smaak terug hebt.
    Gelukkig nu weer gezellig samen in één bed en de tandenborstel kan weer gedeeld worden. 😂
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, zo goed opgepast en dan toch...
    Ik hoop dat het bij deze verschijnselen blijft en je weer snel hersteld bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel en als ik dat zo lees dan mag de quarantaine nog vast nog een tijdje duren ;)
    Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, o, nu zijn jullie allebei de pineut, beterschap ook al voel je je niet ziek. Inderdaad wel fijn dat de scheiding nu al weer voorbij is ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja maar toch beter allebei in 1keer is denk ik wel makkelijker.
    Naar het is wat zo n rare tijd.
    En we moeten hetcer toch nog even mee dien

    BeantwoordenVerwijderen