vrijdag 24 december 2021

Crea 2021 De Z van............

Zomaar


Zomaar  een aardig woord

Zomaar een lach

Zomaar iets dat maakt

Het verschil tussen nacht en dag


Zomaar een straaltje zon

Recht in je toet

Zomaar een knipoog

Maakt je dag zomaar goed


Zomaar een bonte specht

In jouw tuin op bezoek

Zomaar iets leuks 

Een telefoontje uit onverwachte hoek


Zomaar is een woord

Zo gewoontjes, zonder veel lof

Maar zomaar geeft zo vaak aan

Hoezeer ik toch bof


Zomaar moeten we koesteren

Zomaar eventjes iets kleins

Kan zomaar ineens

Zorgen voor iets fijns!


En ondertussen………..


Zomaar ineens 

Zijn we aan het eind van het jaar

En zomaar ineens

Is dit gedicht al weer klaar!


Stickers 10 stuks | Zomaar - Sjaan Stijl

11 opmerkingen:

  1. Zo maar een wens fijne dagen en een mooi nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En al die dingen die zomaar op je pad komen, zijn zò de moeite waard!
    En zò jammer dat er nog steeds veel mensen zijn, die dat niet zien...
    Je hebt het prachtig verwoord, Annemarie.
    Fijne kerstdagen gewenst...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig en positief gedicht. Fijn om daar het jaar mee af te sluiten. Ik kan me voorstellen dat je al die gedichten niet 'zomaar' hebt gemaakt, maar heel veel moeite heb je er waarschijnlijk niet mee. Zomaar een talent dat je heerlijk benut!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomaar een prachtig gedicht! Dit het alfabet leerde ik jouw blog kennen en nu blijf ik jou, met je creatieve teksyen, volgen. Fijne feestdagen gewenst, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een prachtig gedicht en o zo waar :)
    Wat kun jij dat toch goed, echt knap!!
    Ik wil je bedanken voor al je mooie, speciale bijdrage aan deze challenge
    Fijne feestdagen en pas goed op elkaar. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo'n mooi gedicht en oh wat is het weer waar. Dank je voor alle mooie inzichten die je met je gedichten hebt gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedicht! Heel erg leuk waren steeds jouw bijdragen aan deze challenge, zeer origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zit weer te genieten Annemarie, zo waar wat je allemaal
    opschrift. Het zijn de kleine dingen die zo belangrijk zijn.
    En net als Elizabeth al schrijft is mijn ervaring jammer
    genoeg ook dat er best veel mensen zijn die dat niet kunnen
    zien. Het leven is zoveel aangenamer als je van dit soort
    dingen intens kan genieten. En die dingen zijn er gewoon ZOMAAR!!!
    Prachtige Z uitwerking, en heb genoten van al jouw bijdragen.
    En natuurlijk blijf ik gewoon genieten van je blog.........

    Fijne feestdagen wens ik jullie saampjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo'n mooi gedicht! Ik heb van je dichtkunst genoten het afgelopen jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was een genot om je gedichten te lezen in het afgelopen jaar.
    Knap gedaan.
    Fijne jaarwisseling en een gezond 2022.
    Misschien verras je ons nog wel eens met je dichtkunst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi gedicht. Zomaar iets doen is belangrijk. Zomaar iets zien is fijn. Dank je wel voor de inspiratie: ik ga proberen nog wat meer " zomaar" ( voor een ander) te doen. Ik wens je een goed 2023!

    BeantwoordenVerwijderen