woensdag 22 december 2021

Zebra onder de boom!

Een mens maakt niet heel veel mee als je in quarantaine zit en dat is natuurlijk niet erg, maar wel een beetje saai. Officieel ben ik al uit quarantaine en mag ik weer de hort op, maar waar moet je naar toe? 

Vanmorgen had ik een uitje, ik mocht het pand verlaten om naar de handtherapie te gaan voor de controle. Voor het eerst sinds weken deed ik wat mascara op en kleedde me netjes aan. De handtherapeut was tevreden en het litteken ziet er netjes uit, zeker als je bedenkt dat het nog maar 5 weken geleden is en dat het dus logisch is dat ik nog niet alles kan met die hand. Ik moet geduld hebben, maar hoe je dat moet doen, dat kon ze me niet vertellen. 

Het gaat dus goed en dat is fijn. Dochter is ook weer helemaal beter en ook met mijn man gaat het beter, al gaat dat wat langzamer. Hij hoest nog als een oude vrachtwagen die niet wil starten en dat is de reden dat we hebben besloten om de kerst dit jaar niet met familie te vieren. Dat had allemaal precies binnen de regels gekund, maar we nemen geen enkel risico. 

Het is een zure beslissing, want dat betekent dat mijn vader op 1e kerstdag niet bij ons kan komen eten, maar hem besmetten is wel het laatste wat we willen en mijn man is gewoon nog niet genoeg hersteld. Mijn vader vindt het jammer, maar staat volledig achter de beslissing. Ik vertelde hem dat ik een extra mooi cadeautje zou kopen en dat hij dat dan later krijgt als tante corona helemaal vertrokken is uit dit huis, waarop hij antwoordde dat een cadeautje helemaal niet hoeft, als iedereen maar weer goed hersteld! 

Nou dat is lief, maar natuurlijk krijgt hij wel een cadeautje. Maar wat? 

Ik ging maar eens het internet op om te zoeken naar een mooi cadeau en toen ik google vroeg om assistentie kwam ik na enig doorklikken op een advertentie op marktplaats. In deze advertentie werd een zebra te koop aangeboden.  Ja echt waar een Zebra!

Dat is best een bijzonder cadeau toch? Een zebra? Op de foto ziet hij er erg lief uit en hij kan goed gezelschap zijn voor mijn vader. Achter in de tuin kan hij een stalletje maken en elke middag als paps uit wandelen gaat dan kan de zebra gezellig mee! 

Er zitten een paar nadelen aan, allereerst de prijs, die is ver boven het budget en het beest woont in Duitsland, hoe krijg ik hem naar Amsterdam en dan hebben we het nog niet eens gehad over hoeveel kerstpapier je nodig hebt om hem in te pakken. Nee geen goed cadeau. Ik moet iets anders verzinnen. 

Toch blijft die zebra maar in mijn hoofd zitten, want waarom bieden mensen een zebra te koop aan? Wie houdt er nu een zebra? Dat is best bijzonder toch? 

Maar goed, mocht er een bloglezer zijn die nog op zoek is naar een zebra als cadeau, doe er je voordeel mee. Ik heb voor mijn paps inmiddels een mooi boek ontdekt over de geschiedenis van de Amsterdamse brandweer. Dat vindt hij vast leuker dan een zebra! 


Zebra

7 opmerkingen:

  1. Wel heel jammer Annemarie dat de Kerst niet samen met Familie
    gevierd kan worden maar inderdaad wel heel verstandig. Hoop dat
    je man snel van die slecht startende vrachtwagen bevrijd gaat
    worden. Fijn ook om te lezen dat je hand na tevredenheid aan het
    genezen is. Doe maar niet te enthousiast met haaknaalden.
    heerlijk dat met je dochter alles weer goed gaat en jij ook
    alweer de hort op kan, maar ja daar is nu n deze tijd ook geen
    bal aan. Wat een een verhaal van die Zebra......als het tenminste
    waar want dat weet je bij jou nooit precies, hihi en anders zou
    het belachelijk zijn. Je hebt wel meteen een mooi woord voor de
    laatste letter van het alfabet te pakken, de Z van Zebra.
    Je bent goed geslaagd voor je vader met zo'n prachtig historisch boek.
    Hou je taai Annemarie, je hand gaat helemaal goed komen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo raar deze tijd normaal kijk je uit naar echte familie dagen ik ben nu vooral bezig met als we maar niet ziek worden. Wens he veterschap en we hopen op betere tijden .evengoed fijne dagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je hand zo goed hersteld 👍🏼. Vreemd hé om weer mascara op te doen na zo'n lange poos..
    Niet samen kerst vieren is een moeilijke keuze, maar wel verstandig!
    Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat die oude vrachtwagen de straat uit wil rijden, dat is voor je man fijn, maar ook voor jullie allemaal!
    Arme zebra, ik hoop dat hij op een mooie plek terecht komt waar hij veel liefde zal ontvangen.
    Fijne intieme kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte verdere beterschap gewenst!
    Fijn dat jullie allemaal achter de besluiten staan en niet koste wat kost tòch samen willen zijn.
    Dit is liefde.

    Goede dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het even gaan checken, staat die zebra echt op MP, of neem je ons allemaal in het ootje en is dit gewoon toepasselijk voor de laatste letter van het alfabet? Warempel, hij bestaat echt! Ik hoop dat er een goede plek voor hem gevonden wordt waar hij een leuk leven zal leven.
    Verstandige beslissing om de Kerstdagen niet met de familie bij elkaar te vieren. Hieruit spreekt de liefde voor elkaar.
    Ik wens jullie allemaal een voorspoedig herstel, doe het nog maar rustig aan met handwerken (al begrijp ik hoe je handen jeuken hoor).
    Fijne dagen en een gelukkig en gezond 2022!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je hand zo goed hersteld, daar begint het toch mee hé
    Dank je, maar nee doe toch maar niet, een Zebra, net wat Anja zegt, ik hoop dat hij goed terecht komt! Wat jammer dat je vader niet kan komen :(
    Heel begrijpelijk en verstandig, maar toch, het lijkt me even slikken!!
    Misschien kun je met je vader Face-timen, dan zie je elkaar toch nog even :-)

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, zo jammer, dit besluit, hoe verstandig het ook is!
    En het is je weer gelukt om iets heel bizars te vinden: een zebra te koop, ongelooflijk!
    Ik hoop voor de zebra dat hij/zij goed terecht komt.
    Ik wens jullie een heel goed herstel en goede kerstdagen!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen