donderdag 19 januari 2017

Verhuisploeg cateraar!

Mijn broer gaat verhuizen. Nou ja hij niet alleen, de rest van zijn gezin verhuist natuurlijk mee. Zowat de hele familie is er maar druk mee. Zo gaat dat bij ons, als er wat te helpen valt dan zijn we er voor mekaar. 

Nu heb ik zelf een bloedjehekel aan verhuizen. Eerlijk waar ik moet er niet aan denken. Gelukkig wonen wij in een huis wat ons past als een jas. Als over een poosje ook dochter op zichzelf gaat wonen dan past alles heel ruim, dus nee hier wordt niet verhuisd. 

Maar mijn broer gaat dus wel verhuizen en omdat ik natuurlijk niet achter wou blijven met hulp bieden heb ik aangeboden om de catering te verzorgen, want dat is nu een dingetje wat ik wel leuk vind. 

Zo heb ik het gezin al twee dagen in de kost omdat alle keukenspullen al ingepakt zitten. We eten hier dan met zijn achten want ook mijn vader prikt een vorkje mee. Gezellig hoor zo'n groot gezin. Al twee dagen spoed ik mij rap na het werk naar huis om achter de potten en de pannen te kruipen. Grote potten en pannen. De eerste dag had ik een giga ovenschaal met Shepherds pie gemaakt en de tweede dag een grote pan spaghetti bolognese. Morgen staat er zuurkool op het programma en voor zaterdag - als de echte verhuizing plaatsvindt - een grote pan erwtensoep. Voor die laatste staat de bouillon al te trekken. 

Ik ben dus in mijn nopjes en kroop vanavond op de bank met een blocnote om een boodschappenlijst op te stellen, want behalve het avondeten moet er ook overdag gegeten worden. Er komt een echt verhuisbedrijf met drie kloeke verhuizers en daarin zit hem nu net de kneep. Want voor ons eigen cluppie weet ik wel zo'n beetje wat er gegeten moet worden aan hoeveelheden, maar wat eten drie potige verhuizers. Mannen met spieren van roestvaststaal, borstkassen als van Jerom uit Suske en Wiske en armen als boomstammen. Zulke mannen hebben niks aan een broodje met kaas. Voor zulke mannen moet er een zwijn aan het spit en daar begin ik nu dus juist niet aan. Dat gaat me te ver. 

Dus worden het broodjes met warme worst en zal ik ettelijke broodjes smeren en beleggen. Voor bij de koffie moet er natuurlijk ook wat lekkers komen. Er staat dus op de planning om een cake te bakken en een boterkoek. Of twee cake's en twee boterkoeken. Want een plakje cake verdwijnt natuurlijk in de holle kies van zo'n verhuizer.

Ook als ik hier thuis eters krijg ben ik altijd bang dat we tekort hebben en daar ben ik nu ook zo bang voor. Lastig is het dat je bij de offerte van zo'n verhuisbedrijf niet direct een lijstje krijgt met de hoeveelheden die die jongens willen eten. We kregen bij navraag alleen te horen dat de heren alles lusten en dat we met geen enkel dieet of andere zaken rekening hoeven te houden. 

Enfin het zal wel goed komen, tenslotte heb ik ervaring opgedaan in onze restauratieve dienst met de catering voor grote groepen dus ik smeer maar raak en mochten we wat over hebben trakteren we gewoon de nieuwe buren.


1 opmerking:

  1. Ha, leuk! Dat is ook echt belangrijk, goede catering :-)
    Je kunt ook een kruidkoek bakken, dan ga ik vandaag ook doen. Ik ga morgen trakteren bij 't schoonrijden. Makkelijk recept en iedereen vindt het lekker :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen