maandag 15 mei 2017

In mijn meituin (2)

Had ik zo gehoopt dat ik gistermiddag lekker het nieuwe tuinspul in de diverse potten kon zetten, kwamen de weergoden roet in het eten gooien. Met bakken kwam het uit de lucht. Mijn arme moesplantjes hadden het zwaar te verduren en ook de sering keek niet blij met al dit hemelse geweld dat zulke lelijke plekken maakt op de seringenbloemen. Nee een tuinmiddag werd het niet. Toen het uiteindelijk droog werd was de tuin kletsnat en kon je op straat stampen in de plassen.
Vandaag werkte ik thuis omdat de vloerbedekkingman zou komen om het nieuwe tapijt te leggen. Je weet met die jongens nooit precies hoe laat ze komen want tussen 09.00 een 11.00 uur zoals ze eerst braaf hadden doorgegeven werd zomaar kwart voor een. Daar had ik dus rekening mee gehouden en een thuiswerkdag geboekt. Dat is soms wel eens prettig omdat je op zo'n dag veel meer doet dan op kantoor. Bovendien had ik nu de hele dag zicht op de prachtige rozen die ik voor moederdag van dochter kreeg. Twee vliegen in een klap. Werken en genieten. Voordeel van thuiswerken is ook dat er geen reistijd is en toen ik de laptop dichtklapte kon ik dus direct een rondje tuin maken. Met de moestuintjes gaat het goed. De peultjes klimmen en klampen zich netjes vast aan de stokjes. Er zitten kleine witte bloemetjes in. Zo te zien heeft de moesbak niet te lijden gehad onder die stortbuien.
Ook de clematis heeft de buien goed doorstaan. Er zaten al weken dikke knoppen in en ineens waren ze zaterdag allemaal open. Zijn ze niet prachtig?

Ook de radijsjes lieten zich niet kisten door de regen en groeien gestaag door. Als je goed kijkt linksonder op de foto kun je al een radijsje zien zitten. Ik denk dat we volgende week de eerste radijzen kunnen oogsten. Waarschijnlijk net als zoon, schoondochter en de Franse familie over is uit Frankrijk. Dan kan ik ze mooi een radijsje uit eigen tuin aanbieden. Dat hebben ze vast niet in hartje Parijs.
In de border bloeit de akelei uitbundig en de hommels en de bijen vliegen af en aan.
Deze schatjes wachten nog op hun plekje in de potten, maar ook vandaag kwam de regen weer roet in het eten gooien. Ze moeten dus nog maar even wachten op betere tijden. Nog vier dagen werken en dan hebben we twee weken vakantie, er zal vast wel een momentje zijn dat ik tijd voor ze heb. Ook moeten nodig de uitgebloeide tulpen worden gekortwiekt en staat er her en der behoorlijk wat onkruid tussen de vaste planten. Genoeg te doen dus tijdens de vakantie. Nu maar hopen dat het een beetje droog blijft.

2 opmerkingen:

  1. Wow, dat gaat goed bij jou in de tuin! Prachtig, die clematis!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je ziet loop ik weer eens achter met blogjes lezen :)
    Fijn zo'n thuiswerkdag; kun je lekker effectief werken..., maar de gezelligheid van je collega's mis je dan wel. Inmiddels heb je die prachtige geraniums vast al een plekje gegeven denk ik... Ze houden van zon, dus ik hoop dat die maar volop gaat schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen