woensdag 26 januari 2022

Januari grijs!

Vandaag mocht ik voor het werk weer eens naar Friesland! Dat was een tijd geleden. Ik hees me dus na het douchen in mijn nette pak, kamde mijn haar, gooide wat make-up op mijn kop en stapte in mijn Fordje en reed via de A1 de polder in. 

Normaal gesproken altijd een prettige rit omdat er altijd wel wat moois te bekijken is onderweg. Maar nu niet! Alles was grijs. Januari grijs! De lucht en het water gingen naadloos in elkaar over!  De windmolens stonden grijs en een beetje lamlendig te draaien en hier en daar lagen er in de weilanden wat bolletjes schaap. De natuur is in winterslaap en de bomen en de struiken staan stil te dromen in een koud en stil landschap. 

Nou ja dat hoort bij januari en het wordt vanzelf weer lente en dan komt de kleur weer terug dus ik moest niet zeuren en als je echt goed kijkt dan zitten er wel 50 tinten grijs tussen al dat grijs! ;-)

Op de vestiging brandde de kachel, was er koffie en was het zeker niet grijs. Hoewel het in de uitvaartbranche altijd gebruikelijk was om neutraal en "grijs" ingericht te zijn, doen we daar in onze organisatie al jaren niet meer aan. Warme kleuren en mooie stoffen voeren de boventoon en de ruimte waar wij zaten stond op elke tafel een vaasje met een bloemetje en brandden de kaarsjes. Bij welke werkgever ik ook terecht zal komen, waarschijnlijk zal ik nooit meer (sollicitatie)gesprekken doen met kaarslicht! 

Na gedane zaken reed ik terug naar Amsterdam en buiten was het nog steeds grijs, maar ter hoogte van Akkrum probeerde de zon er toch even tussendoor te piepen en op een weiland bij Woudsend waren een heleboel zwanen neergestreken die daar hun veren aan het poetsen waren en al dat wit gaf toch een beetje kleur. 

Vanavond na het eten was ik benieuwd of de kleur januari grijs bestaat maar het internet gaf daar geen blijk van. Een bekende verffabriek heeft prachtige namen verzonnen voor de tinten grijs die zij voeren, zoals Dawn Swim, Early Evening, Pinch of Pepper of Handful of Dust (al zou ik die laatste niet graag op mijn muren willen), maar January Grey zit daar niet bij. Toch jammer! 

Gauw ging ik maar even wat blogjes lezen en genoot van de kleuren van het troostdekentje van Elizabeth en de trui van Anja. En toen door naar de prachtige sokken van Akkelien. En die waren Grijs! 😂😂😂


 grijstint - WikiWoordenboek

6 opmerkingen:

  1. Je had weel even een bakkie bij mij in Friesland kunnen halen Annemarie.
    Inderdaad Januari grijs dat is het zeker al moet ik zeggen dat wij hier
    in het noorden toch redelijk vaak wat zon tevoorschijn zien komen terwijl
    het elders in het land letterlijk grijs blijft. De natuur zie je toch
    alweer enorm zijn best doen, e ook dat heerlijke gekwetter van de vogels
    doet me een beetje aan de lente denken. Je bent onderweg best nog veel
    leuke dingen tegen gekomen als ik het zo lees, en zwanen zijn altijd
    heel mooi om te zien.
    Wat je al schrijft, zeker het blogje van Elizabeth daar werd ook ik
    heel erg blij van, zo heerlijk kleurrijk.

    Gaat alles inmiddels met jullie al weer een stuk beter??? hoop het van harte.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, kleine correctie: Misty Blue :-)

    Haha, handenvol stof, dat heb ik helaas wel in huis, maar dat zou ik ook niet vrijwillig op mijn muren smeren ;-)

    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat je vandaag niet op pad moest, want wat is het donker, zeg.
    Zo'n beetje als de een na laatste kleur in je plaatje.

    In "het grijs verleden" kan ik me zulke dagen eigenlijk niet herinneren.
    Maar gelukkig zie ik "geen grijze muur" en kan ik er redelijk mee omgaan.
    Ook m'n grijze haren zijn spontaan gekomen en niet ontstaan door zwarigheden.
    Een grijze muis, ja dat ben ik dan weer wel een beetje.
    Ziezo, ik heb denk ik alle grijze spreekwoorden verwerkt.

    wat betreft de grijze inrichting bij uitvaartgelegenheden: de warmere kleuren van nu, geven mij een beetje een thuisgevoel en dat voelt prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer zeg, als je zo'n rit moet maken is het juist zo fijn als je een beetje om je heen kunt kijken!
    We hebben idd veel grijs en mistig weer gehad. Grijs is mooi als er ook kleur en licht is! Maar zo gaat dat met het weer meestal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heb je een grijze dag toch wat kleur kunnen geven.
    Ik hoop dat je sollicitatiegesprek een goed vervolg krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt van grijs toch een mooi en gezellig verhaal kunnen maken :)
    Alle seizoenen hebben iets, maar ik lever het grijs nu graag in voor groen met een zonnetje :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen