dinsdag 4 januari 2022

Rustig Rollen!

Rustig zijn we het nieuwe jaar ingerold! Het oude jaar hebben we achter gelaten met alles wat niet fijn was en wat wél fijn is hebben we meegenomen naar 2022! 

En nu zijn we al weer doorgerold naar de 4e dag. Zo snel gaat dat.

Het gaat een beetje een raar jaar worden want ik moet op zoek naar een andere baan. Door de overname zou mijn baan wel behouden kunnen worden en had ik mee kunnen gaan naar de nieuwe organisatie, maar 3 uur reistijd per dag is niet leuk meer. En die drie uur is dan alleen nog maar als er geen files staan en die staan op dat traject eigenlijk altijd. 

De keus was dus snel gemaakt al is het met pijn in het hart. Want ik heb nu echt de allerleukste baan, met niet alleen fijne taken en werkzaamheden die ik zelfstandig kan uitvoeren, maar ook met zulke fijne en leuke collega's door het hele land. Als ik er aan denk dat dat over een half jaar mijn collega's niet meer zijn krijg ik al een beetje buikpijn, maar het biedt ook nieuwe kansen. 

Heel wat jaren geleden schreef mijn lieve tante Mien al in een versje in mijn poëziealbum, dat ik goed moest onthouden dat als er ergens een deurtje dicht gaat, er altijd wel weer een raampje open gaat. En daar geloof ik ook in, dus het gaat vast goed komen!

Op zoek naar nieuwe kansen dus, maar ook genieten van alle leuke dingen die er al zijn of op het pad gaan komen. Ik hoop weer veel nieuwe werkstukken van mijn breipennen te laten rollen of van mijn haaknaalden te laten komen. Daar heb ik zin in. Als het weer mag, en er worden dit voorjaar nog handwerkcursussen georganiseerd in Amsterdam dan ga ik dat misschien nog wel doen. Daar heb ik ook zin in. 

Verder hoop ik dat het goed gaat met de gezondheid van mijn man en van al mijn dierbaren én hoop ik vaak gezellig met ze samen te kunnen zijn en dat ik dan maar lekkere maaltjes voor ze mag koken. Nu het steeds beter gaat met mijn hand, moet dat ook weer lukken. Het is zo leuk om te koken voor een grote groep en dan gezellig met zijn allen lekker te eten. Ik hoop dat dat ook weer vaak mogelijk is dit jaar. 

Over eten en koken gesproken, er lag voor mij onder de kerstboom toch zo'n leuk boek! 


Van aardappel tot avocado is geschreven door een journalist die aan de hand van de Allerhande, het huisblad van de Appie, onderzoek heeft gedaan naar de eetcultuur van Nederland. Vanaf de tweede wereldoorlog tot nu. En dat is me toch een partij leuk! Ik heb hem nog niet uit, maar het is zo grappig om de advertenties en recepten van lang geleden te lezen en mee te krijgen hoe een en ander veranderd is de afgelopen jaren. 

Sommige dingen zijn heel herkenbaar zoals er bijvoorbeeld vroeger in mijn ouderlijk huis werd gekookt. Erg leuk! Ik vermaak me er kostelijk mee, zeker nu het leven in de lockdown redelijk langzaam rolt en we ons vooral binnenshuis moeten vermaken! 

Rustig aan rollen is deze maand mijn motto en daarom ga ik zo direct de keuken in om het bladerdeeg uit te rollen in mijn quichevorm en een heerlijke hartige taart te maken met pompoen, prei en blauwe kaas! 



6 opmerkingen:

  1. Zo, dat is even een ding: op zoek naar een andere baan, terwijl je altijd zo enthousiast bent over je huidige werk! Ik wens je daar alle succes bij.
    En wat ben je verder heerlijk positief, zoals altijd.
    Een prachtig, creatief en gezond 2022 gewenst voor jou en je dierbaren!
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk hoor, om als je het zo fijn hebt toch te wisselen van baan.
    Veel succes bij het zoeken daarnaar, de reden van die reistijd..ik denk dat je groot gelijk hebt.
    Dat boek lijkt me heel erg leuk!
    Ook jij/jullie een goed en gezond 2022 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op dit moment van schrijven denk dat jullie al volop hebben
    genoten van jouw heerlijke hartige taart, het water loopt me
    in de mond bij het lezen.
    Wat een PECH Annemarie dat je noodgedwongen op zoek moet gaan
    naar een nieuwe baan. Heel begrijpelijk dat zo'n lange reistijd
    natuurlijk geen optie is. Je lieve tante Mien heeft/had zeker gelijk.
    Wens je in ieder geval heel veel succes met het zoeken naar.....

    Dat boek lijkt me zeker een erg amusant boekje. Toen ik las wat je
    er overschreef moest ik meteen denken aan vroeger en hoe een tante
    van mij de rode kool uren op het gas liet staan omdat ze toen meende
    dat dat nodig was om te garen. het hele huis stonk een week lang naar
    muffe rodekool, bahhh. Hopelijk kunnen we in 2022 weer eens wat
    sneller door het leven rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je succes met het vinden van een nieuwe baan maar wie weet rolt ie zo op je pad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De ene deur dicht, de andere open daar geloof ik ook in. Het biedt weer nieuwe mogelijkheden en kansen. Veel succes bij het vinden van een nieuwe baan. En ook ik hoop dat we komend jaar weer wat vaker samen kunnen zijn om lekker te eten. Ik ga een googlen naar dat boek. Klinkt heel leuk! Ondertussen kun je wellicht wel vast nieuwe recepten uitproberen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps, een paar berichten terug vertelde je zo enthousiast over je werk.
    Wat een domper dat nu alles gaat veranderen. Oké ik ben het ook met je eens nieuwe kansen, maar toch het zal even slikken zijn. Ik wens je veel succes met het zoeken van een nieuwe job en hoop dat je weer zo'n fijne werkgever en collega's vindt. Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen