zaterdag 21 maart 2020

Berschermengeltje

Elk nadeel héb zijn voordeel leerde Johan Cruijff ons en ook in deze nare coronatijd is dat het geval. Want ik vind het hartverwarmend dat er nu zoveel initiatieven ontstaan om toch iets te betekenen voor een ander, ook al kan er nu geen sprake zijn van persoonlijk contact.

Op twitter kwamen al diverse verzoekjes voorbij om een kaartje te sturen naar een jarig, verstandelijk gehandicapt jongetje die niet begrijpt waarom er nu geen visite kan komen. Gelukkig heb ik altijd wel wat kaarten in voorraad evenals postzegels dus een kaartje was gauw geschreven en het loopje naar de brievenbus was snel gemaakt. Zo'n ommetje aan het eind van de werkdag is trouwens erg fijn en ook noodzakelijk met al dat thuis zitten.

Na deze jarige job kwamen er al snel meer verzoeken in mijn timeline en dus ging ik eens bedenken wat leuk zou zijn om te versturen. Een klein haakwerkje is zo gemaakt en ook zo verstuurd. Ik ging eens op zoek naar ideetjes en kwam via google terecht op een engeltje.

En zo werd het idee van een beschermengeltje geboren. Vanmiddag ging ik er mee aan de slag en zocht wat restjes katoen op. Op een blog vond ik een voorbeeld en daar gaf ik mijn eigen draai een beetje aan.


Dit was het eerste probeerseltje. Voor het hoofdje gebruikte ik een kraal, naar het voorbeeld wat ik vond, maar dat werd niet mooi. Het lukte me niet om die kraal goed vast te zetten en ook de verhouding vond ik niet kloppen. Daarom haakte ik een rondje en maakte daar het hoofdje van.


Dit was het resultaat en dat was al veel beter.

Ik heb ook nog een paar bollen Scheepjes Velvet liggen, ooit op een beurs gekocht met als doel er een kussen van te haken, maar dat is er nooit van gekomen en dus heb ik nu de rode ingezet voor een wat vrolijkere beschermengel.


En dat is deze geworden met witte vleugeltjes en een ophanglusje van gehaakte lossen in plaats van een enkel draadje. Ik vind hem wel leuk geworden al is het niet perfect.

Vanmorgen nam ik bij het wekelijkse boodschappenrondje wat meer kaarten en wat postzegels mee en nu kan ik de komende week wat kaartjes versturen met een engeltje erin. Al weet ik natuurlijk niet of ik mensen blij maak met een haakwerkje. Als je niet van handwerken houdt dan vinden mensen het wellicht meuk, maar het gaat om het idee. Dat er aan ze gedacht wordt. En anders gooien ze het gewoon weg.

Er zijn vast nog meer leuke dingen te bedenken die makkelijk in een envelop passen en dus zo door de brievenbus kunnen.

Wie nog meer ideeën heeft is van harte welkom! 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ik vind het engeltje heel erg leuk en mooi!
    Ik snap je twijfel, ik denk dat ook vaak, maar over 't algemeen wordt het zeer gewaardeerd <3
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het heerlijk om een hobby te hebben in deze tijden...
    Ik hoop dat je veel mensen blij kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, je beschermengeltje! Niet over twijfelen, het is echt een hele leukerd.
    Nog een ideetje om in een kaart te plakken een bloemetje en/of een vlinder. Dat wordt ook altijd wel gewaardeerd.
    Heel veel succes met haken.
    Groetjes, Mechteld

    BeantwoordenVerwijderen