zondag 19 april 2020

Bloemetjes binnen zetten!


Gisteren heb ik mijn borduurringetje afgekregen. Nu we zo veel thuis zijn heb ik echt veel meer tijd om te handwerken.

Waar ik in de eerste weken nog een beetje vasthield aan het oude ritme van in het weekend het huishouden, de was en de boodschappen doen en daar tussendoor de sociale contacten heb ik dat nu een beetje losgelaten. Nu hoef ik niet achter elkaar in het weekend de volle wasmand weg te werken. Nu doe ik een was in de machine tijdens werktijd en hang ik hem tussendoor even buiten aan de lijn.

In het begin voelde dat als spijbelen want ik moet natuurlijk wel productief zijn, maar mijn lijf werd niet heel erg blij van de hele dag achter een laptop zitten. En ook op kantoor zit ik natuurlijk niet constant achter mijn bureau. Regelmatig moet ik daar naar de printer lopen of voor overleg naar een andere afdeling of etage. Dan is zo'n wasje ophangen in de frisse lucht in je eigen tuin een goed alternatief. Bovendien productief ben je toch wel en het is nog eens goed voor het milieu de was buiten drogen.

Ook de boodschappen heb ik anders georganiseerd. Op zaterdagochtend naar de supermarkt is geen goed idee meer en leverde me zoveel stress op. Al die mensen die best op willen letten op die 1,5 meter, maar toch ook even snel een komkommer willen pakken net als jij daar staat. Nee daar werd ik niet vrolijk van. De supermarkt bezoeken we (dochter en ik) nu s'avonds ergens in de week wanneer het nodig is en dan halen we de dingen voor de hele week. En wat op is is op.

Op zaterdag doen dochter en ik nog wel het rondje bakker en slager. Bij de kleinere winkels is het beter geregeld. Zoveel mensen naar binnen, achter de lijn blijven en een vaste looproute. Dochter gaat naar de bakker en ik naar de slager. We zijn een goed team.

Blijft over de groenteman. Die hebben we hier in het dorp niet echt meer, maar wel op zaterdag een minimarkt met een kaaskar én een groentekraam. Ook daar is het nu goed geregeld qua afstand. Voor de kraam zijn er cirkels getekend waar je als klant moet gaan staan. Is de klant in de cirkel voor je klaar dan schuif je een cirkeltje op tot je aan de beurt bent. Prima te doen in de frisse buitenlucht. En zo had ik een tas vol verse groente en fruit waar we de hele week mee toe kunnen en heb ik net ontbeten met heerlijke, zoete aardbeien.

Een stukje verderop staat tijdelijk een bloemenman en die heeft elke week hele pakketten tulpen. En zo kregen we gisteren van dochter een pakket met vrolijke, gemengde tulpen.

Met de tulpen en mijn schilderijtje hebben we de bloemetjes nu maar even binnen gezet.

Nu dit handwerkje af is kan ik weer verder met mijn Katharina sjaal. Nog twee toeren en dan moet ik aan de rand beginnen. Zal wel weer even puzzelen worden want de beschrijving ziet er erg moeilijk uit. Maar daar heb ik dan ook mooi de tijd voor vanmiddag. Fijne zondag!



Gisteren 

1 opmerking:

  1. Beeldig borduurwerk!
    En ja, alles gaat een beetje anders en sommige dingen zijn best een goed idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen