dinsdag 21 april 2020

Twisted CAL

We moeten ons dus nog tot zeker 20 mei binnenshuis (of in de tuin of op het balkon) vermaken. Dus nog zeker vier weken moet ik thuis werken. Dat is geen probleem want dat gaat prima al mis ik mijn collega's wel erg. Maar nu ik toch niet naar de kapper kan is het maar beter ook dat ik thuis werk want mijn haar ziet er niet uit. Enfin ik grapte wel eens tegen mijn kapster zal ik het lang laten groeien en dan zei ze altijd, weet waar je aan begint want er komt een akelige tussenfase! Nou die tussenfase ben ik over vier weken dan mooi voorbij en heb ik lang grijs haar! Echt een oma dus!😆

En dat binnen vermaken komt ook wel goed. In de tuin is er ook nog genoeg te doen en  ik heb me nog geen moment verveeld. 

Op dit moment ben ik bezig met de rand van de Katharina sjaal. Nog negen toeren en dan is hij af. Het zijn wel lange toeren dus hij is niet morgen af. In een vorig blogje vroeg ik al eens hoeveel projecten zijn jullie tegelijk bezig en daarop kreeg ik terug van Anja dat ze altijd wel een haak- een borduur- én een breiwerkje in de maak heeft. 

Dat vond ik best een goed idee en toen ik nog aan mijn borduurringetje bezig was bedacht ik al dat er een volgend project mocht komen. Op het blog van Blij dat ik Brei vind ik vaak leuke projecten en daar vond ik een mooi kussen om te breien. In de webshop bleek het een pakketje te zijn en na mijn bestelling lag het een paar dagen later in de bus. Een mooi compact project waarover later meer.

Ondertussen zag ik op Facebook foto's voorbij komen van de nieuwe Twisted CAL van het haakplein. Wat een mooi patroon.

En toen werd ik een beetje verliefd en als je verliefd bent dan is het onderwerp vaak in gedachten en hoewel ik eerst dacht, nee niet aan beginnen dat is veel te moeilijk, kwam er al ras een stemmetje dat zei, komaan je hebt het nog nooit gedaan dus je zult het vast wel kunnen. En nu twijfel ik.

Zal ik het doen of niet? In het kader van een fijn project om (figuurlijk) je tanden in te zetten de komende tijd waarin we nog opgehokt zitten is het een dikke ja, maar als het te moeilijk blijkt wat dan?

Nou komt tijd komt raad, eerst maar de Katharina af en dan misschien even een proeflapje maken om te kijken of het lukt. Tijd genoeg!

Is het geen plaatje?
(foto is van het haakplein.nl)

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat ik je kon inspireren, haha! Ik heb nu inderdaad een borduurwerk, wat al eventjes stil ligt, een breiwerk (zomertop) en een haakwerk (projecttas). Ik doe als cheerleader mee met de Sock Madness, en aanvankelijk wilde ik de sokken van deze 3e ronde niet breien, maar nu ik zie hoe leuk ze van iedereen worden, en het ook nog eens een prettig patroon blijkt te zijn, begint het te kriebelen. Nee, ik ga geen 2e breiwerk opzetten! Eerst mijn haakwerkje afmaken, donderdag ben ik vrij, dan ga ik uitzoeken welk garen ik wil gebruiken voor de sokken, dan ga ik eerst de top af breien. Teveel werkjes tegelijk op de naalden maakt me onrustig. En aangezien ik in een bouwmarkt werk (dus 6e week van idiote drukte mee maak) heb ik echt behoefte aan ontspanning 's avonds.
    Als je mee gaat doen met de CAL, wens ik je er veel plezier bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een pittige CAL hoor Annemarie! Ik ben er mee bezig en ik houd er wel van om een uitdaging aan te gaan op haakgebied. Maar even dacht ik dat het hogere wiskunde was.
    Maar nu snap ik het patroon van week 1 en gaat het een stukje gemakkelijker. Toch is het geen project om bij te kletsen, want je moet je koppie er echt bij houden!
    Ik maak de deken overigens wel minder lang en ook smaller. T.z.t. laat ik wel eens wat zien op mijn blog...

    BeantwoordenVerwijderen