zaterdag 18 april 2020

Nu tulpen maar straks geraniums!

Zojuist heb ik iets gedaan waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen! En dat is? Ik heb online geraniums besteld!
Bij zo'n giga grote online winkel die het samen met 70liter potgrond thuis komt brengen! In normale tijden is er niets leukers dan naar een tuincentrum gaan om daar een uurtje of wat stuk te slaan en de mooiste geraniums te kopen voor een heel seizoen tuinplezier. 
Maar ja nu met dat ellendige coronavirus kom ik alleen de deur uit voor de noodzakelijke boodschappen en ga ik niet door een tuincentrum sloffen. Terwijl dat tuintje mij juist nu ontzettend veel plezier geeft. 
Al vijf weken lang werk ik vanuit huis met uitzicht op de tuin. Ik heb de tulpen zien opkomen en die spelen nu even de hoofdrol. De vaste planten steken allemaal hun snoet weer boven de aarde en nemen straks het stokje over van de tulpen en ondertussen doen de knoppen in de sering hun stinkende best om ons straks weer met hun zoete parfum te omringen. 
En ja dan maken die geraniums in hun potten aan de muur en aan de schutting het feestje compleet. 
Laten we hopen dat het een eenmalige actie is en dat we over niet al te lange tijd weer gewoon gezellig naar het tuincentrum kunnen. 






1 opmerking:

  1. Wij hadden ook plannen om in het voorjaar de tuin aan te gaan pakken, maar net als jij, gaan we nu echt niet een tuincentrum bezoeken. Online bestellen van planten durf ik toch weer niet, ik zoek graag zelf de exemplaren uit die mee naar huis mogen. Gewoon geduld hebben, er komt ooit weer een tijd dat we zonder veel besmettingsgevaar kunnen rondneuzen in het tuincentrum. Alvast veel plezier van de geraniums!

    BeantwoordenVerwijderen