vrijdag 3 april 2020

In een borduurringetje

Twitter is niet alleen een leuk medium vanwege alle nieuwsfeiten die in sneltreinvaart passeren en waardoor een nieuwsgierig mens als ik snel op de hoogte wordt gebracht van het wel en wee in de wereld, maar het is ook een leuk medium omdat het gebruikt wordt door veel handwerkers. Of meer handwerksters want ik heb daar nog nooit een breiende of hakende man gezien, maar dat maakt niet uit.

Zo is er een dame, @Vontastisch, die de mooiste borduurwerkjes maakt. Echt heel mooi doet ze dat met heel veel verschillende onderwerpen. Die borduurtjes verkoopt ze dan en niet zelden zijn ze al verkocht direct nadat ze er een foto van heeft geplaatst. Soms wordt er zowat om gevochten, maar dan maakt Von gewoon een nieuwe! Ze borduurt ook op bestelling en al dat moois wordt weer op twitter getoond. Een welkome afleiding tussen al dat - soms akelige - wereldnieuws en de kiftende mensen die er ook op twitter zijn.

Von krijgt regelmatig complimenten over haar borduurkwaliteiten en ook vragen of dat niet moeilijk is. Nee zegt ze dan, dat is niet moeilijk dat is gewoon heerlijk om te doen. Borduren is niet haar beroep, ze borduurt als liefhebberij naast een baan in de zorg. En vanwege de spanning die er nu is en omdat er mensen zijn die wel wat afleiding kunnen gebruiken en toe zijn aan wat ontspanning had ze pakketjes gemaakt voor de liefhebbers die dat zelf wel eens wilden proberen.

Dus maakte ze foto's van de pakketjes en bood deze te koop aan via twitter. Ze gingen als warme broodjes over de toonbank. Ik zag ze voorbij komen en dacht goh leuk. Zou ik ook wel eens kunnen doen. Maar ja ik moet ook gewoon werken dus de hele dag op twitter loeren is er niet bij en dus greep ik er steeds naast als ik een pakketje voorbij zag komen dat naar mijn zin was. Jammer maar er zijn ergere dingen.

Tot vorige week zaterdagavond. Toen had ze een stuk of zes in de aanbieding en nummer vier vond ik wel leuk. Dit keer was ik op tijd. Ze stuurde me een tikkie en de koop was gesloten. Dinsdag viel er een dikke envelop op de mat.



Uit de envelop haalde ik een pakje. Het was gewoon een cadeautje voor mezelf!

En dit zat erin! Een borduurring met daarin de stof met het patroon. En een extra lapje voor als het mislukt, (al moet ik dan wel zelf het patroon erop tekenen) en wat kartonnetjes met borduurzijde. Een naald moest ik zelf leveren, want ze had al laten weten dat haar naalden op waren en dat haar leverancier wat trager was met leveren. Geen probleem want naalden heb ik zelf wel.

Vanavond ben ik van start gegaan en wat is het leuk om te doen! Ik vind borduren erg leuk en heb dat van jongs af aan veel gedaan, maar eigenlijk nooit dit soort borduurwerk. Ik was altijd van de kruissteekjes.

Het is dus even wennen en ik moest er een beetje inkomen. Waar je met kruissteekjes nog ontzettend precies moet zijn en goed moet tellen luistert dit iets minder nauw.


Het is leuk om naast het haken even iets anders te doen. Zeker nu we nog aan huis gebonden zijn. Hoe doen jullie dat, mede handwerksters? Hebben jullie ook meerdere werkjes onderhanden? 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk pakketje! Veel plezier ervan!
    Ik ben met een groot project bezig en daarnaast met wat kleinere. Heb eigenlijk altijd meer dan 1 project :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eigenlijk altijd een breiwerk, een haakwerk en een borduurwerk als project. Dan kan ik gewoon kiezen waar ik zin in heb. Het is tenslotte een hobby.
    Leuk pakket heb je, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen