vrijdag 8 januari 2021

#crea2021 De A is van............

De A is van Aardig


Aardig zijn, het is zo’n alledaags begrip

Zo gewoon en zo helemaal niet hip

Het is een beetje in verval geraakt

Tegenwoordig wordt het heel gemakkelijk verzaakt

Het is zo makkelijk hier een sneer en daar een snauw

Het maakt de mensheid zo ontzettend grauw

Doe eens aardig, wees een beetje lief

Gewoon een beetje vriendelijkheid, dat is wat ik blief

Het is niet duur, een beetje aardig zijn

En het helpt reuze tegen akelig chagrijn

Een glimlach, een goedemorgen groet

Weet je wat dat met die ander doet?

In een seconde, nee echt in een oogwenk

Geef je de ander een heel klein geschenk

En iedereen kan het, als men maar wil

Het maakt nét dat beetje verschil

Als ik een fee met toverkracht zou zijn

Dan nam ik een klomp aardigheid en wreef dit fijn

Deed het samen met wat vrolijkheid in een mandje

En van die stof gooide ik dan hier en daar een handje

Gewoon voor mijn plezier

Een beetje aardig daar en een beetje aardig hier

En als ìk de Koningin was of de president

Nam ik het op in de grondwet en besprak het in het parlement

Op aardig zijn wordt NIET gekort

zodat de wereld weer een beetje lichter wordt! 


#CREA2021






9 opmerkingen:

  1. Ah, wat leuk, jij doet ook mee! Ik zet je direct alsnog in het lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dichteres in ons midden! Wow, wat leuk en wat goed Annemarie...
    Je hebt het zo prachtig verwoord! Wat een talent...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht en o zo waar
    Het gedicht op zich is ook al een cadeautje, dank je wel :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Annemarie, wat leuk dat jij dit jaar ook mee gaat doen
    met Crea 2021 Alfabet Challenge. Wat een PRACHTIG gedicht heb
    je hier geschreven, en het is ook zo waar. Aardig zijn kost
    inderdaad niets en het kleurt de wereld zo mooier.
    Knap hoor dat je dat zo mooi kunt omschrijven.
    Bij de volgende letter uitwerking zet ik je ook bij het lijstje.

    Fijn weekend,

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annemarie.
    Via Elizabeth kwam ik op jouw blog terecht. Wat leuk dat je ook mee doet met Crea 2021!
    Het gedicht is prachtig. Zoveel rake opmerkingen heb je erin verwerkt.
    Graag zet ik je op mijn blog bij het lijstje met deelneemsters zodat nog meer anderen van je mooie gedicht kunnen genieten!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je ook meedoet met het alfabet.
    Wat een prachtig gedicht, aardig zijn tegen elkaar, dat moeten we goed in onze oren knopen en ook doen, een kleine moeite en het is zoveel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hartverwarmend gedicht.
    Ik zag vandaag pas dat er nieuwe deelnemers zijn bijgekomen voor de crea.
    Gezellig, weer een nieuwe inspiratiebron erbij !

    BeantwoordenVerwijderen