zaterdag 2 januari 2021

Happy New Year (swap)

Het jaar is al weer 2 dagen oud en ik wens iedereen die dit blog leest een goed, gezond, gezellig en liefdevol 2021 toe! Dat het coronavirus maar tot stilstand gebracht wordt en dat we weer kunnen genieten van weer eens uit eten gaan, naar het theater, op vakantie of gewoon weer iemand een hand of een knuffel kunnen geven. 

Zelf hoop ik vooral dat het virus onze deur voorbij gaat, dat mijn man zo snel als mogelijk wordt ingeënt en dat we dit jaar regelmatig naar Frankrijk af kunnen reizen om veel met Arthur te kunnen knuffelen en natuurlijk met onze zoon en schoondochter. 

De jaarwisseling was een rustige avond net als de kerstdagen eigenlijk. 1e kerstdag en oudejaarsavond was mijn vader bij ons en vanmiddag waren we even bij hem voor een kop thee omdat het vandaag zes jaar geleden is dat mijn moeder overleed. Hoewel de scherpe randjes rond zijn geworden mis ik haar nog iedere dag. Voor mijn vader is het een extra moeilijke dag want hij mist zijn grote liefde enorm. En dan is het op zo'n dag als vandaag extra moeilijk om hem niet even vast te kunnen houden en te knuffelen, maar dat je hem troost moet bieden op 1,5 meter afstand. Echt niet leuk!

Het was hier de hele dag erg mistig,  erg grijs en grauw buiten en grimmig. Dat maakte dat we het niet van het weer moesten hebben vandaag, maar dat we het binnen gezellig moesten maken. Daarom maakte ik bruine bonensoep en bakte een lekker brood in mijn nieuwe broodbakmachine. Gisteravond had ik daarom al de bruine bonen in de week gezet en bracht ik een groot deel van de middag door in de keuken met het snijden van de groente. Samen met de geur van vers gebakken brood en een echtgenoot die de voorraadkast aan het opruimen was, maakte dat het een knusse middag was. 

Het werd nog gezelliger toen de postbode aanbelde met een pakje voor mij. Het pakje van de #HappyNewYearSwap! Mijn Swappie had haar pakje op tijd gekregen en had het volgens afspraak open gemaakt op 1 januari. Ze was er erg blij mee. Mijn pakje was dus niet op tijd, maar eigenlijk ook juist wel omdat het op zo'n dag als vandaag de dag net een beetje extra glans gaf. 

Toen de soep klaar en de kast opgeruimd was ben ik er even voor gaan zitten! Het was allemaal zo mooi ingepakt dat dat alleen al een feestje was. In het pakje zaten drie boeken en alledrie een schot in de roos. Ik ben er erg blij mee! 



Het gaat vast helemaal goed komen met dit nieuwe jaar! 

1 opmerking:

  1. Ik hoop van harte dat jullie weer binnen niet al te lange tijd naar Frankrijk kunnen!
    Wat een extra narigheid brengt het virus toch met zich mee.
    Leuke dingen heb je gekregen via de swap, lekker spannend ook om uit te pakken.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen